استاندار آذربایجان شرقی:

حفاران غیرمجاز معدن طلای اندریان را ریشه کن می کنیم

– استاندار آذربایجان شرقی از عزم و جدیت مدیریت استان و نهادهای نظارتی، قضائی و امنیتی برای برچیدن “غده چرکین” موجود در معدن طلای اندریان خبر داد.

– عابدین رضوی خرم، در گفت و گوی اختصاصی با بیداری آذربایجان در خصوص آخرین اقدامات مدیریت استان بعد از بازدید اخیر از معدن طلای اندریان ، با اعلام این که به دنبال یک جراحی جدی و فوری برای ریشه کن شدن غده چرکین در معدن اندریان هستیم افزود: تصمیمات و برنامه ریزی های کلان و هدفمندی در راستای شفاف سازی و رسیدگی به مشکلات موجود در این معدن و منطقه از سوی مدیریت استان در دستور کار قرار گرفته و اقدامات عملی و اجرایی در این خصوص نیز آغاز شده است.

– استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر وجود برخی مشکلات ریشه ای و ساختاری، حول محور فعالیت های شرکت بهره بردار معدن طلای اندریان نیز گفت: در راستای حل مشکلات و ابهامات موجود پیرامون فعالیت شرکت بهره بردار معدن و ایجاد شفافیت بیشتر فعالیت های آن، از طریق حل مشکل حفاران غیرمجاز، اقداماتی در دست اجراست که در حال بررسی دقیق و موشکافانه این موضوع هستیم.

– وی افزود: علاوه بر این، در خصوص فعالیت برخی از اهالی منطقه، در انجام حفاری های غیرمجاز و استخراج منابع این معدن نیز اقداماتی باید انجام گیرد تا هم اشتغال مولد و قانونی ایجاد شود و هم از برخی فعالیت های غیرقانونی جلوگیری شود که این موضوع نیز در دستور کار گرفته است.

– عابدین خرم همچنین با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و پیگیری های رسانه ای در خصوص ابعاد و ابهامات مشکلات و حواشی معدن طلای اندریان، به پیگیری های ماه های اخیر بیداری آذربایجان در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: “بیداری آذربایجان” و بقیه رسانه ها، نباید موضوع ابهامات و ابعاد مختلف پرونده معدن طلای اندریان را به عنوان یک مطالبه عمومی و منطقه ای رها کنند و باید این موضوع در سطح یک مطالبه جدی، در فضای رسانه ای جریان داشته باشد.

– وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به دنبال آن هستیم که با بررسی و حل مشکلات این پرونده در ابعاد مختلفی که دارد، دست به یک جراحی بزرگ و موثر اقتصادی، اشتغال آفرین و صیانت محور در حوزه منابع ملی، منطقه ای بزنیم و این مهم، با توجه به ابعاد مختلف پرونده معدن اندریان، امری حیاتی و جدی است.

– استاندار آذربایجان شرقی در عین حال با اشاره به تبعات و آثار منفی زیست محیطی ناشی از فعالیت های معدنی در این منطقه تصریح کرد: مشکل اصلی ما در اندریان، علاوه بر خسارات گسترده ای که در حوزه تولید، اشتغال، تاراج منابع ملی و منطقه ای به بار آمده، فاجعه زیست محیطی است که در سایه فعالیت های خارج از قانون و به صورت خاموش و بی صدا به وجود آمده است.

– عابدین خرم در خاتمه اطمینان داد با اجرا و عملیاتی شدن برنامه ها و تصمیمات جدید مدیریتی در سطح کلان استان، ضمن رفع و برچیده شدن مشکلات و حواشی موجود در معدن طلای اندریان، ضمن صیانت از این ثروت ملی، منطقه ای و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال مولد و حلال برای اهالی، روزهای امیدبخش و آینده ای روشن برای منطقه اندریان و اهالی آن ساخته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.