1399/02/12

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این‌که مشکلات معدن اندریان باید در کوتاه ترین زمان حل شود، گفت: بدون توجه به خواسته‌های مردم و شرکت استخراج کننده و اهتمام جدی مسئولان حل این مشکل ممکن نبوده و خوشبختانه همه این عوامل را کنار هم داریم.

احمد موقری در جلسه حل مشکلات معدن اندریان با اشاره به این‌که در تمام کشور های دنیا شرکت‌های استخراج کننده معادن اقدام به سرمایه گذاری اجتماعی می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌های معدن طلای آستارقان و اندریان باید بخشی از درآمد حاصله شرکت را به عمران و آبادی منطقه و برای کمک به کارهای عام المنفعه که از درخواست‌های به‌حق مردم منطقه است، اختصاص دهند.

دادستان مرکز استان نیز در این خصوص تأکید کرد: بحث سرمایه گذاری در استان و رعایت استانداردهای زیست محیطی که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه و محیط دارد، اهمیت خاصی داشته و از همان ابتدا مورد توجه ویژه رئیس کل دادگستری استان بوده است.

بابک محبوب علیلو با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده در مورد معدن اندریان، ادامه داد: مصوبات خوبی در شورای تامین استان و شورای تأمین شهرستان ورزقان در سال گذشته اتخاذ شده بود که اگر اجرا می‌شد، امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

وی با اشاره به تغییرات مثبت شرکت معدن اندریان، از مسئولان تصمیم گیرنده خواست تا تمام ابعاد قضیه به لحاظ عملیاتی، زیست محیطی و حمایت از سرمایه گذاری در تصمیم گیری‌ها لحاظ شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، جلسه حل مشکلات معدن اندریان با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، فرماندار شهرستان ورزقان، معاونان نیروی انتظامی استان، مدیر عامل شرکت معدن طلای اندریان، نماینده اداره صنعت و معدن و تجارت استان و سایر اعضا در دادگستری استان برگزار شد.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.