ناگفته های مدیرعامل شرکت زرین داغ آستارگان:

طلای اندریان به روسیه نمی رود/ از دست حفاران غیرمجاز امنیت جانی نداریم!

 

مدیرعامل شرکت “زرین داغ آستارگان”، بهره بردار قانونی معدن طلای اندریان، با رد شایعات و اخبار مربوط به قاچاق و خروج طلای این معدن به روسیه، از اعمال نظارت و کنترل های دقیق و مداوم سازمان صمت استان بر روند استحصال و فرآوری طلا در این معدن خبر داد.

“موسی سایخانوف”، مدیرعامل مسلمان و اهل جمهوری چچن شرکت بهره بردار گرجستانی معدن طلای اندریان در اولین گفت و گوی خود با خبرنگاران، با اعلام این که هیچ طلایی از معدن اندریان به روسیه نمی رود، افزود: این که گفته می شود سنگ طلای استخراجی از معدن اندریان، توسط شرکت بهره بردار قاچاق می شود، یک دروغ بزرگ است و سنگ طلای استخراج شده در داخل شرکت و کارخانه، تحت نظارت و کنترل های مداوم ناظران سازمان صمت استان و دیگر نهادهای نظارتی، استحصال و فرآوری می شوند.

وی افزود: تمامی مراحل و فرایندهای مربوط به استخراج، استحصال و فرآوری طلا در معدن اندریان با دقت توسط دوربین های مدار بسته و همچنین ناظران قانونی به صورت 24 ساعته تحت کنترل است و هیچ تخلف یا انحرافی در این فرایندها وجود ندارد.

سایخانوف در ادامه با ابراز گلایه از فعالیت آزادانه حفاران غیرمجاز در داخل و حریم معدن طلای اندریان و دست اندازی این افراد به رگه های پرعیار و با ارزش گفت: در شرایطی که ما به عنوان بهره بردار قانونی معدن، برای استحصال نیم گرم طلا، ناگزیر از انجام خاکبرداری به میزان یک تن هستیم، حفاران غیرمجاز به راحتی و بدون هیچ گونه هزینه و سرمایه گذاری، ضمن دست اندازی به رگه های اصلی و با ارزش، باعث نابودی و آسیب به محیط زیست منطقه می شوند و سازمانهای نظارتی هم جریمه آن را از ما مطالبه می کنند!

وی در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: پرسنل و کارگران شرکت، از دست حفاران غیرمجاز، امنیت جانی ندارند و این افراد چندین بار به راحتی با حمله به رانندگان بیل مکانیکی شرکت با چاقو آنها را وادار به حفاری در رگه های با ارزش و پرعیار طلا برای خودشان کرده اند! و هم اکنون نیز چندین سینه کار شرکت در اختیار حفاران غیرمجاز قرار دارد؛ اتفاقی که در هیچ جای دنیا، مشابه آن دیده نمی شود.

این معدن کار بین المللی با اشاره به اینکه برای استخدام افراد در شرکت زرین داغ آستارگان از آنها گواهی عدم سوپیشینه کیفری مطالبه می شود گفت: چنانچه فردی امکان ارایه عدم سوپیشینه کیفری نداشته باشد یا در حین کار مرتکب جرایم کیفری موثر شود، از کار در معدن کنار گذاشته میشود.

مدیرعامل شرکت زرین داغ آستارگان در ادامه با اعلام این که تمامی مراحل مربوط به استخراج و فروش طلاهای استحصال شده این شرکت از معدن اندریان، طی فاکتورهای رسمی و مدیریت مالی کاملا شفاف در تبریز به فروش می رسند، گفت: این شرکت تا به حال هیچ سودی در قبال سرمایه گذاری که در معدن طلای اندریان انجام داده، نداشته و تقریبا تمامی درآمدهای قانونی و حقه این شرکت، توسط حفاران غیرمجازی که فعلا بر منطقه مسلط شده اند، تصاحب شده است.

سایخانوف در بخش دیگری از سخنان خود، همچنین با رد برخی اظهارات خلاف واقع در خصوص عدم به کارگیری نیروهای بومی در این معدن نیز گفت: این موضوع نیز به هیچ وجه صحت ندارد چراکه در زمان تشکیل شرکت، از کل ۱۸۴ نفر پرسنل شرکت، ۷۲ نفر یعنی تقریبا ۴۰ درصد از روستای اندریان بودند اما به مرور زمان از کار در شرکت کناره گیری کرده و به حفاری غیرمجاز روی آوردند و هم اکنون نیز از بین 700 نیروی شاغل در معدن طلای اندریان، تنها 16 نفر خارجی هستند و بقیه نیروها، بومی و از اهالی شهرستانهای اهر و ورزقان هستند.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه تنها راه نجات معدن از دست حفاران غیرمجاز استقرار نیروهای انتظامی در محل این معدن است، با قدردانی و استقبال از ورود و حساسیت مسوولان نظارتی، امنیتی و قضایی استان نسبت به مسایل و مشکلات معدن طلای اندریان، ابراز امیدواری کرد، با اقدام و تصمیم مدیران استانی و استقرار نیروهای انتظامی در محل این معدن، علاوه بر برخورد با شبکه حفاران غیرمجاز، زمینه برای فعالیت هرچه بهتر و امن شرکت بهره بردار ایرانی – گرجی، فراهم گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.