بهره‌بردار خارجی حقوق دولتی را پرداخت می‌کند

صابرپرنیان رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه حفاران غیرمجاز در این منطقه مشکلات زیست محیطی قابل توجهی ایجاد کرده است، گفت: بنا به مصوبه شورای تامین نیروی انتظامی در این منطقه مستقر شده است و تاحدودی موضوع تحت کنترل قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به بازگشت 15 درصد از حقوق دولتی به منطقه، گفت: سازمان صمت مذاکراتی را با بهره‌بردار آغاز کرده است تا آنها رسالت‌های اجتماعی خود را توسعه بدهند.

پرنیان ادامه داد: در زمینه نوع بهره‌برداری از معدن، هیاتی متشکل از نظام مهندسان معدن، خانه معدن، سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات معدنی تشکیل شده است تا نحوه برداشت معدن از این معدن مورد بررسی قرار بگیرد اگر مشاهده شود این شرکت بر خلاف ضوابط برداشت غیراصولی می‌کند ما مانع آنها خواهیم شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی درآمد بالا حفاران غیرمجاز را تایید کرد و افزود: اهالی روستا اگر حاضر به کار در معدن باشند بهره‌بردار مکلف است که آنها را استخدام کند.‌

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از دلایل اعتراص مردم این منطقه این است که نباید بهره‌بردار خارجی در این منطقه مستقر شود و اهالی روستا توانایی استخراج فلزات از معدن را دارند، آیا چنین سخنانی با واقعیت همخوانی دارد؟ گفت: این معدن طی سازوکاری مشخص به بهره‌بردار خارجی واگذار شده است و واگذاری آن در راستای قانون است همچنین حقوق دولتی این معدن پرداخت می‌شود و نمی‌توان گفت چون خارجی است نمی‌توانند و نباید از معدن بهره‌برداری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.